Tuesday, July 22, 2014

Nota Ramadhan 1435H

Ramadhan kareem...
Assalamualaikum warahmatullah

Dah nak sampai ke penghujungnya bulan Ramadhan tahun ni. Rasanya Ramadhan tahun inilah yang paling rasa sunyi dan sayu jauh ke dalam hati... Sayu mengharungi hari demi hari sepanjang Ramadhan ini dan tentunya lebih sayu lagi mengenangkan bulan rahmat dan keampunan Allah ini bakal berlalu.

Banyak yang telah berlaku sepanjang Ramadhan ini. Ramai manusia sedang diuji Allah swt dalam bulan mulia tahun ini, secara berseorangan ataupun beramai-ramai. Semoga Allah mengurniakan kesabaran dan rasa redha dalam hati kita sepanjang berhadapan dengan ujian yang menimpa. Moga-moga ujian yang datang itu menjadi kifarah pada dosa-dosa kita.

Syafakillah kepada semua yang diuji dengan penyakit terutamanya pesakit denggi yang semakin meningkat di sana-sini. Semoga segera sembuh seperti sediakala.

Takziah kepada ahli keluarga & sahabat2 krew dan penumpang MH17. Hanya Allah yang Maha Mengetahui segala rahsia di langit & di bumi.

Ingatan, doa & kasih sayang untuk umat Islam di Palestin, terutamanya di bumi Gaza, Allah yang Maha Besar pasti sentiasa dekat dengan kalian. Semoga kemenangan semakin dekat dan menjadi rahmat untuk seluruh umat manusia.

Let's do our part;
Pray - Donate - Boycott Israeli's product - Be a better muslim

Semoga kita hidup & mati dalam keimanan yang benar. Amiin..

No comments:

Post a Comment